Asli Pemulihan Alternatif Tekanan Darah Tinggi

Asli Pemulihan Alternatif Tekanan Darah Tinggi

Tekanan darah tinggi atau tekanan darah tinggi memberi kesan kepada hampir satu dalam setiap tiga orang dewasa di Amerika Syarikat. Tanda-tanda tekanan darah tinggi termasuk sakit kepala, pening atau rasa pening dan hidung berdarah. Walaupun penyakit itu memberi kesan kepada sebahagian besar masyarakat, satu pertiga daripada orang-orang yang mempunyai tekanan darah tinggi yang tidak menyedari bahawa mereka mempunyai penyakit ini dan sifat tanda-tanda mereka untuk sebab-sebab lain.

Untuk menentukan sama ada atau tidak tekanan darah anda adalah luar biasa tinggi, anda perlu untuk mengambil tekanan darah anda secara berkala. Untuk melakukan ini, anda boleh menggunakan elektrik darah rumah mesin tekanan atau mempunyai tekanan darah anda diambil di klinik. Kedua-dua mesin dan klinik akan memberikan dua nombor, yang pertama adalah tekanan sistolik anda semasa yang kedua ialah tekanan diastolik.

Tekanan darah yang normal ialah 120 untuk tekanan sistolik dan 80 untuk jumlah diastolik. Nombor di bawah nilai-nilai ini juga biasa atau okay. Sesetengah orang mempunyai tekanan darah rendah, walaupun, dan ini bermakna nombor yang luar biasa rendah. Apa-apa sahaja di atas nombor-nombor ini (120/80) adalah permulaan tekanan darah tinggi. Ini bermakna berapa kali jantung anda mengepam darah melalui sistem anda seminit mengenakan tekanan yang lebih tinggi daripada biasa. Ini bermakna bahawa jantung anda bekerja lebih keras daripada hati yang normal, dan itulah sebabnya penyakit ini berpotensi berbahaya atau serius berbahaya kerana, apabila dibiarkan, tekanan darah yang sangat tinggi boleh membawa kepada serangan jantung atau serangan jantung.

Jika anda telah didiagnos dengan tekanan darah tinggi, sesetengah doktor akan menetapkan ubat untuk membantu mengawal pengepaman jantung anda. Mereka juga akan menasihatkan bahawa anda tinggal jauh dari keadaan sangat tertekan, kerana tekanan adalah salah satu punca utama tekanan darah tinggi. Walaupun ubat boleh bekerja, ramai doktor juga akan menasihati alternatif ubat semula jadi. Perubahan dalam diet, gaya hidup dan pengambilan herba tertentu, makanan, atau makanan tambahan boleh membantu tekanan darah tinggi secara semulajadi.

Ubat semula jadi pertama untuk tekanan darah tinggi adalah senaman aerobik. Mendapatkan darah mengepam secara sihat adalah salah satu cara untuk membantu mengawal atau menurunkan tekanan darah. Dapatkan nasihat doktor sebelum memilih mana-mana senaman aerobik. Anda mungkin perlu bermula dengan senaman ringan sebelum bergerak ke atas kepada yang lebih berat.

Seterusnya, berikutan bahagian harian yang disyorkan daripada lima kumpulan makanan dalam piramid makanan adalah satu lagi ubat semulajadi. Memastikan badan anda mendapat makanan berkhasiat yang baik dalam bahagian-bahagian yang betul adalah salah satu ubat yang terbaik untuk tekanan darah tinggi tekanan darah tinggi sejak kali boleh disebabkan oleh diet yang tidak sihat.

Ketiga, bawang putih makan dan minyak ikan sering juga membantu. Kedua-dua makanan tambahan semula jadi dikatakan kedua-duanya membantu sistolik dan tekanan diastolik turun. Terdapat beberapa makanan tambahan bawang putih dan tablet minyak ikan yang terdapat di pasaran, tetapi jika anda boleh menggabungkan kedua-dua bawang putih dan ikan ke dalam diet harian anda, anda mungkin boleh menurunkan tekanan darah anda tanpa perlu membeli makanan tambahan atau pil. Hanya ingat bahawa anda tidak boleh terus goreng makanan ini kerana makanan goreng boleh menyumbang kepada tekanan darah tinggi.

Terdapat banyak ubat semula jadi lain tekanan darah tinggi, seperti koenzim Q10, herba hawthorn, makanan tambahan asid folik, kalsium, magnesium, dan kalium, serta ubat-ubatan India dan Cina. Rawatan yang terbaik untuk anda adalah mungkin apa yang anda paling selesa dengan. Anda boleh memilih mana-mana remedi yang dinyatakan di atas atau melakukan penyelidikan mengenai remedi lain yang dicadangkan dan berjumpa dengan doktor.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar