Perubatan Pakar Perubatan Alternatif

Perubatan Pakar Perubatan Alternatif

Perubatan moden adalah hampir 100 tahun. Sebelum itu, doktor tidak mempunyai sekolah-sekolah perubatan untuk hadir, dan mereka telah dilatih oleh perantisan. Hari ini, rawatan perubatan tradisional yang diajar di sekolah-sekolah perubatan. Bukan tradisional, atau alternatif, perubatan termasuk rawatan seperti akupunktur, urut, dan ubat-ubatan herba. Walaupun perubatan herba telah diamalkan selama berabad-abad ia masih tidak diiktiraf secara meluas dan berlesen.

Penggunaan ubat doktor alternatif ini herba adalah salah satu yang tertua rawatan perubatan yang diketahui di dunia. Banyak manfaat tumbuhan yang berbeza yang berbeza telah diturunkan dari generasi ke generasi selama berabad-abad. Banyak ubat-ubatan biasa diberikan sebenarnya datang dari ekstrak tumbuhan. Herba sering disucikan, dibungkus, dan dijual oleh kedai-kedai makanan kesihatan.

Perubatan holistik terdiri daripada rawatan kesihatan bertujuan untuk membantu pesakit menyelaraskan fikiran mereka, badan dan semangat. Holistik doktor perubatan alternatif biasanya akan menggunakan pemakanan, senaman, meditasi, dan teknik relaksasi sebagai sebahagian daripada rawatan mereka.

Perubatan Pakar Perubatan Alternatif dan Penggunaan Herba

Perubatan herba telah digunakan untuk merawat pelbagai gejala sejak sejarah lama sebelum direkodkan. Sebagai contoh, tulisan-tulisan tamadun purba di China dan Mesir menggambarkan kegunaan perubatan tumbuh-tumbuhan. Afrika dan orang asli Amerika sama-sama menggunakan herba dalam ritual penyembuhan. Saintis telah mendapati bahawa herba yang sama digunakan untuk tujuan yang sama di seluruh dunia.

Perubatan Pakar Perubatan Alternatif dan Penggunaan Herba

Bahan tertentu yang menyebabkan melegakan gejala dalam kebanyakan herba sebenarnya tidak diketahui. Ia dikatakan bahawa bahan-bahan yang banyak di seluruh herba ini bekerjasama untuk menghasilkan kesan yang dikehendaki. Faktor-faktor seperti cuaca, jenis persekitaran herba ditanam di, pepijat, dan tanah akan mempunyai kesan ke atas bagaimana bermanfaat herba akan. Juga, bila dan bagaimana kilang itu telah dituai akan memainkan peranan dalam keberkesanan ia juga.

Apabila menerima apa-apa jenis rawatan daripada pakar herba yang, matlamat utama adalah untuk membetulkan apa-apa ketidakseimbangan, mengganggu pola disfungsi, dan merawat penyebab gejala anda. Pelepasan gejala khusus juga boleh disediakan. Pakar perubatan alternatif perlu dirujuk sebelum anda memulakan apa-apa jenis rawatan dengan herba, sekalipun mereka sering merawat banyak penyakit yang sama. Ubat-ubat herba perlu diambil di bawah mata pengawasan profesional yang terlatih, dan doktor penjagaan utama anda atau herba yang perlu diberitahu sebelum anda mula mengambil apa-apa herba sendiri.

Penggunaan herba oleh doktor perubatan alternatif bukanlah satu amalan baru, namun mereka masih perlu digunakan dengan berhati-hati. Sesetengah herba adalah tidak merbahaya, tetapi ada yang boleh menjadi agak berbahaya jika ia digunakan. Sentiasa bercakap dengan doktor anda sebelum mengambil sebarang herba.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar